مروری بر رفتار سلطنت طلبان از خرداد 88 تا به امروز

در اول این بحث بگویم از نظر من شعار استقلال آزادی جمهوری ایرانی زیباترین شعار جنبش سبز است.این نوشته اختصاص دارد به موضع گیری های سطلنت طلبان  از خرداد 88 تا به امروز

صحنه اول(زمان خرداد 88 قبل از انتخابات): سلطنت طلبان با اعلام اینکه که این حکومت مشروع نیست خواستار تحریم انتخابات شدند.در حالیکه تحریم انتخابات در سال 84 نتیجه ای جز بر سر کار آمدن احمدی نژاد و قدرت گرفتن اقتدارگرایان نداشت باز هم این تاکتیک شکست خورده (تحریم انتخابات) از سوی آنها تبلیغ می شود.

صحنه دوم (چند روز مانده با انتخابات 88): در حالیکه موج سبز در سراسر کشور پدیدار شده و مردم  در میتینگ های انتخاباتی شعار ها و درخواست های تند و صریحی همچون لغو  حجاب اجباری را اعلام می دارند , سلطنت طلبان هنوز از مردم در خواست تحریم انتخابات را می کنند ! (منظور,  راهپیمایی تبلیغاتی است که  از میدان ونک به سوی صدا و سیما در حمایت از مهدی کروبی قبل از انتخابات انجام شد و هواداران مهدی کروبی در آن بر علیه حجاب اجباری شعار دادند)

صحنه سوم:( یک روز بعد از تقلب در انتخابات):  تلویزیون پارس که یکی از حامیان اصلی سلطنت طلبان است در حضور آقای شجره مدیر این تلویزیون ,  تصاویر کتک خوردن مردم و جوانان در میدان ونک  را پخش می کند و با وقاحت تمام و با تمسخر می گوید «این جوانان را ببینید به خاطر اینکه  روسری زهرا رهنورد  گل دار است و مال بقیه ندارد به خیابان آمدند تا از او و شوهرش حمایت کنند ! (نکته: در روزهای قبل از انتخابات یکی از شعارهای  اصلی مردم «موسوی , رهنورد ,تساوی زن و مرد» بود )

صحنه چهارم(بعد از راهپیمایی میلیونی 25 خرداد):  ناگهان ورق برای سلطنت طلبان برگشت ! آنها فهمیدن قضیه جدی است و این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست ! مردم واقعا قیام کرده اند.ناگهان همه حرفهای خود مبنی بر تحریم انتخابات و مسخره کردن کاندیدا های سبز را  فراموش کردند و شروع به حمایت از قیام مردم کردند

صحنه پنجم(قبل از 25 بهمن 89): جنبش دیگر حضور خیابانی ندارد و سلطنت طلبان که  خود را  هوادار 2 آتشه جنبش می دانستند شروع به فحاشی به رهبران سبز می کنند که بی عرضگی آنها باعث فروکش کردن جنبش شده است و بعضی ها هم می گویند با موسوی و کروبی به جایی نمی رسیدیم این چند وقته را هم  بی خود حمایت کردیم !

صحنه ششم (بعد از 25 بهمن 89 ): جنبش سبز یکبار دیگر با فراخوان موسوی و کروبی قدرتش را به رخ همگان می کشد و حالا باز سلطنت طلبان که از جنبش سبز نا امید شده بودند, دوباره به میدان می آیند برای مصادره آن تلاش می کنند و برای رهبران زندانی آن که حتی خبری از محل نگهداری آنها نیست , شرط و شروط می گذارند که آقا اگر فلان کار را بکنید ما از شما حمایت می کنیم !

جنبش سبز از افراد گوناگونی تشکیل شده به همین خاطر مردم اجازه مصادره مطلوب آن,  توسط افراد فرصت طلب را نخواهد داد (همانطور که به مهاجرانی اجازه مصادره  ندادند و او بلافاصله طرد شد).  جنبش سبز یعنی ازادی ایران بدون هیچ قید . شاهزاده که سهل است حتی اگر رهبران سبز هم بخواهند از آرمان های جنبش فراتر بروند مردم ان ها را به کناری خواهند زد .(هر چند که رهبران سبز صدها بار گفته اند به رای مردم احترام می گذارند – اقای کروبی در یکی از مصاحبه هایش گفت که اگر مردم حکومت غیر دینی هم بخواهند به خواسته آنها احترام می گذارم ).

*نوشته های این پست نظرات و صحبت های شخصی من , عضوی کوچک از جنبش سبز است *

2 Responses to مروری بر رفتار سلطنت طلبان از خرداد 88 تا به امروز

  1. سروش says:

    بسیار عالی

  2. *چگونه خامنه ای و احمدی نژاد با دادن پیام نوروزی به ریش پیامبر و امامان خود می رینند؟ says:

    چگونه خامنه ای و احمدی نژاد با دادن پیام نوروزی به ریش پیامبر و امامان خود می رینند؟

    نوروز این زیبا ترین جشن دنیا یادگار نیاکان ماست و مردم این روز را بمناسبت بر تخت نشستن جمشید شاه پس از آبادانی ایران ورفاه ایرانیان جشن میگرفته اند.
    فردوسی بزرگ: جمشید شاه……
    به فر کیانی یکی تخت ساخت
    چه مایه بدو گوهر اندر نشاخت
    که چون خواستی دیو برداشتی
    ز هامون به گردون برافراشتی
    چو خورشید تابان میان هوا
    نشسته برو شاه فرمانروا
    جهان انجمن شد بر آن تخت او
    شگفتی فرومانده از بخت او
    به جمشید بر گوهر افشاندند
    مران روز را روز نو خواندند
    سر سال نو هرمز فرودین
    برآسوده از رنج روی زمین
    بزرگان به شادی بیاراستند
    می و جام و رامشگران خواستند
    چنین جشن فرخ ازان روزگار
    به ما ماند ازان خسروان یادگار

    ما ایرانیان به کسی اجازه نمی دهیم که ازاعتقادات و رسوم ایرانیان اصیل سوء استفاده نماید و باید برای همیشه این خطوط و مرز ها مشخص باشد.
    اگر کسی مسلمان یا کمونیست است و اعتقادی به ایران و ایرانی ندارد٬ حق ندارد نوروز و چهارشنبه سوری و سیزده بدر را جشن بگیرد
    اگر خامنه ای و احمدی نژاد بخواهند ریاکارانه بمناسبت نوروز پیام بدهند مثل این است که یک کمونیست روز عید قربان را جشن بگیرد٬ یا یک مسلمان روز تولد مارکس را جشن بگیرد.
    گذشت زمان وقرنهاهیچ دلیلی بر فراموش کردن اصل فلسفه نوروز نمیشود. کما اینکه از اسلام ۱۴۰۰ سال و از کمونیسم حدود صد سال گذشته است.
    واگر خامنه ای یا احمدی نژاد و یا کمونیستها بخواهند ریاکارانه پیام نوروزی بدهند باید بدانند و در لحظه تحویل سال بیا د آورند که در همان لحظه دارند به رو وروح پیامبر و امامان خود و مارکس و لنین می رینند.
    نوشته های مرتضی مطهری در مخالفت با نوروزو چهارشنبه سوری و سیزده بدر و فردوسی کواه این مدعاست.
    ویکی‌پدیا- مرتضی مطهری معتقد بود که بزرگداشت آیین چهارشنبه سوری از آن «احمق‌ها» و آیین نوروز «ضد اسلام» است و در مطبوعات و سخنرانی‌ها به این مطلب اشاره کرده‌است.[۷]
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C_%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C#.D8.B1.D8.B3.D9.88.D9.85_.D9.85.D9.84.DB.8C_.D8.A7.DB.8C.D8.B1.D8.A7.D9.86.DB.8C

بیان دیدگاه